آرایش مینیمال به چه صورت است؟ شما خودتان، چطور، آرایش مینیمال انجام می‌دهید؟ بسیاری از ما این روزها، آرایش کامل را کنار گذاشته و آرایش مینیمال را انتخاب می‌کنیم. آرایشگران مشهور دنیا معتقدند که درخشش برنزی یا آرایش مینیمال، حالت طبیعی‌تری ایجاد‌ می‌کند که به‌خوبی و زیبایی ظاهر و صورت خانم‌ها منجر می‌شود.

راز داشتن این ظاهر، مستلزم مجموعه‌ای متوسط از محصولات است که فراتر از لوازم آرایشی گسترش می‌یابد. آرایش مینیمال، با تمرکز بر سلامت پوست شما شروع می‌شود. اگر پوست شما، آرام، هیدراته و شاد به نظر می‌رسد، آرایش شما به سادگی می‌تواند زیبایی طبیعی شما را برجسته کند.

در این مقاله، می‌خواهیم نکاتی تخصصی برای آرایش مینیمال را بیان کنیم. آیا آماده‌اید با ما همراه باشید؟ پس، بیایید، برویم.

چرا آرایش مینیمال؟

به‌جرات می‌توان گفت که تمایل به مینیمالیسم، این روزها بسیار زیاد است، به خصوص در مورد آرایش. همان‌طور که مردم کمدهای خود را تمیز می‌کنند و چیزهای کم‌تر ضروری را کم می‌کنند، شما می‌توانید با روال زیبایی خود، این کار را انجام دهید. اگر می‌خواهید بتوانید آرایش مینیمال‌ داشته باشید – حداقل هر از گاهی – به‌جای درستی آمده‌اید.

در این‌جا، ما نکاتی را برای آرایش صورت، آرایش چشم، و لب‌های مینیمالیستی به‌اشتراک می‌گذاریم که باعث صرفه‌جویی در وقت شما می‌شود، اما همچنان زیبا به‌نظر می‌رسید. در این بخش، خواهید فهمید که چگونه همه‌چیز را با هم جمع کنید تا یک روتین آرایش حداقلی کامل ایجاد کنید.

8 نکته تخصصی برای ظاهری با آرایش کم و مینیمال

1. با یک بوم تمیز شروع کنید

یکی از ضروری‌ترین عناصر برای ایجاد ظاهری بی‌عیب‌ونقص، شروع با پوست تازه تمیزشده است. با یک پاک کنندۀ آبرسان کار کنید که هر گونه آرایش و ناخالصی‌های موجود روی پوست را از بین می‌برد و به طور همزمان، آنتی‌اکسیدان‌ها را به پوست می‌بخشد. پاک کنندۀ صورت آبرسان، اگر دارای ترکیباتی مانند ویتامین C و سوپراکسید دیسموتاز که با رادیکال‌های آزاد موجود در محیط که باعث استرس اکسیداتیو در پوست می‌شود، مبارزه می‌کند، این کار را انجام می‌دهد. هم‌چنین، خوب است که حاوی عصارۀ گیاهی پاک کنندۀ صابون باشد که دارای خواص تسکین دهنده است.

2. هیدراتاسیون را اضافه کنید

برای مبارزه با خشکی و نرم نگه داشتن پوست، تا حد امکان به طوری که آرایش شما به‌آرامی انجام شود، بهتر است بازی آبرسانی خود را تقویت کنید. حتماً از مرطوب کننده‌ای سبک استفاده کنید که خیلی سنگین نیست، اما دارای بافتی غنی است، تا به محافظت از سد پوست و حفظ سطح مناسب هیدراتاسیون کمک می‌کند. هم‌چنین، برای این آرایش مینیمال، اگر کرم مرطوب کننده‌ای که استفاده می‌کنید، حاوی نارگیل باشد، از دست‌دادن رطوبت پوست را کاهش می‌دهد و هیدراتاسیون را حفظ می‌کند.

3. محافظت با SPF

اگر سلامت پوست واقعاً برای شما مهم است، نباید خانه را بدون SPF ترک کنید. بسیاری از افرادی که مایلند، با متد آرایش مینیمال، خود را بیارایند، برای پوست خود، حتماً از کرم ضدآفتاب استفاده می‌کنند. کرمی که از یک فرمول غنی از آنتی‌اکسیدان مبتنی‌بر مواد معدنی ساخته شده باشد، بسیار می‌تواند به محافظت از پوست شما در برابر نور خورشید کمک کند. هم‌چنین، به پوست شما درخشندگیِ شبنم می‌بخشد، رنگ پوست را یکدست می‌کند و ظاهری غیر چرب به‌جا می‌گذارد.

4. پایه خود را تنظیم کنید

برای کمک به ایجاد ظاهری صاف که بتوانید بقیۀ آرایش خود را روی آن اعمال کنید، باید از یک کرم پودر مناسب برای پوست استفاده کنید (یعنی زیرسازی که منافذ پوست را مسدود نمی‌کند و باعث ترک پوست شما نمی‌شود). این، به یک دست شدن رنگ پوست شما کمک می‌کند و از پوست شما در برابر آلودگی‌های محیطی و سموم محافظت می‌کند. به این‌صورت، هم از پوست خود مراقبت کرده‌اید، و هم به یک آرایش مینیمالی دست زده‌اید.

5. رنگ لطیف ایجاد کنید

اگر به دنبال ظاهری درخشان هستید، مطمئن شوید که هایلایتر را فراموش نکنید. هایلایت کردن، به آرایش کمک می‌کند ابعادی‌تر به نظر برسد و همچنین، وقتی نور به نقاط برجسته شده برخورد می‌کند، حس تازه‌ای به آن می‌دهد. برای داشتن یک آرایش مینیمال، از رژ گونه یا سایه‌چشم پررنگ استفاده نکنید.

به‌جای آن، می‌توانید از انگشت خود استفاده کنید و به آرامی هایلایتر را به استخوان گونه، گوشۀ داخلی چشم و کمان کوپید بکشید. مطمئن‌شوید که برای داشتن ظاهری یکپارچه و طبیعی ترکیب می‌شود. این‌گونه، پوست خود را روشن می‌کنید و درخشش طبیعی آن را نشان می‌دهید.

میکاپ مینیمال

6. آرایش مینیمال با ابروهای مرتب

برای یک آرایش مینیمال همیشگی، مطمئناً نمی‌خواهید ابروهای خود را فراموش کنید. ابروها، صورت را قاب می‌کنند و به اندازۀ بقیۀ آرایش‌های شما مهم هستند. می‌توانید به راحتی، آن‌ها را پر کنید و با محصولاتی که مناسب است، به آن، حالت دهید و صافش کنید. برای داشتن زیبایی ساده و آرایشی مینیمال، نیازی نیست ابروهای تتو شده‌ای داشته باشید. همان که با شانۀ ابرو، آن‌ها را شانه زده و مرتب کنید، زیبا خواهد شد.

7. ویژگی‌های خود را برجسته کنید

برای اینکه به پوستتان درخشش آفتابی بدهید و ویژگی‌های طبیعی خود را برجسته کنید، رنگدانه‌ای به استخوان گونه‌تان اضافه کنید. بهتر است از محصولاتی برای زیبایی گونه استفاده کنید که به شما، در دست‌یابی به درخشش طبیعی کمک می‌کند. همان که استخوان گونۀ خود را رژ گونه، به‌طور ملایم و طبیعی رنگ بدهید تا برجسته و زیبا بشود، کفایت می‌کند.

8. ریمل را هم اضافه کنید

در آخر، یک لایۀ نازک از ریمل ضد آب بزنید تا چشمان خود را زیباتر کنید. هیچ چیز، زیباتر از این نیست که زنی از ریمل نرم استفاده کند و مژه‌های زیبای او را به نمایش بگذارد.

برای تاثیر بهینه در آرایش مینیمال، از ریملی استفاده کنید که هم فواید حجم دهنده و هم فواید افزایش طول دارد. مانند ریملی که حاوی روغن دانه کرچک است که مژه‌ها را با رطوبت می‌پوشاند و برای تقویت تارهای مژه مناسب است.

سبک مینیمال در آرایش

نحوۀ انجام آرایش صورت مینیمال

آرایش مینیمال، درست همان‌طور است که به نظر می‌رسد – فقط از آنچه برای بهبود ویژگی‌های خود نیاز دارید، استفاده کنید. در این‌جا، بدون کانسیلر سنگین، برای شروع، پس از مراقبت از پوست خود از یک لوسیون افزایش دهندۀ درخشندگی، استفاده کنید. در این آرایش مینیمال خود، سایه‌ای را انتخاب کنید که به بهترین وجه با رنگ پوست شما مطابقت دارد و آن را روی تمام صورت خود بمالید تا درخششی زیبا و روشن از درون داشته باشید که زیاده روی نشود.

اگر احساس می‌کنید که نیاز به پوشش بیش‌تری دارید، از یک کرم پودر هیبریدی سبک، استفاده کنید. هر دو با ترکیبات آبرسان فرموله شده‌اند تا ظاهری درخشان به پوست شما ببخشند.

برای یکپارچه‌تر کردن آرایش، ابتدا از یک پرایمر استفاده کنید. پرایمر، به بقیۀ آرایش شما کمک می‌کند تا نرم‌تر شود و در طول روز یکنواخت‌تر بپوشید – بنابراین، همیشه ایدۀ هوشمندانه‌ای است که سعی کنید پرایمر را در مجموعه آرایش مینیمال خود بگنجانید.

نحوه انجام مینیمال آرایش چشم

برای انجام آرایشی مینیمال و حداقلی، به‌جای سایه‌های پررنگ و روشن، سایه‌های خنثی را به کار گیرید. مقدار کمی سایه چشم خنثی را با چین وچروک خود مخلوط کنید، سپس از یک خط چشم قهوه‌ای، برای خط چشم استفاده کنید. یک خط نازک، روی پلک بالایی خود بکشید، سپس از خط چشم قهوه‌ای برای سفت کردن خط آب خود استفاده کنید.

در نهایت، مینیمال بودنِ آرایش چشم خود را با یک لایه، ریمل قهوه‌ای مشکی، به پایان برسانید. سایه ریمل مشکی قهوه‌ای، کمی ملایم‌تر از ریمل مشکی به نظر می‌رسد و آن را انتخابی عالی برای ظاهری مینیمال می‌کند.

چگونه مینیمال رنگ لب را انجام دهیم

در نهایت، به رنگ لب می‌رسیم. یک لب قرمز پررنگ، هیچ‌گاه مینیمالیست را فریاد نمی‌زند؛ اما رژ لب با رنگ خنثی، این کار را می‌کند. یکی دیگر از گزینه‌های هوشمند برای ساخت آرایش مینیمال، بالم لب رنگی است. با بالم لب، شما می‌توانید لمس ظریف رنگ را با احساس بدون آرایش دریافت کنید.

چگونه یک آرایش مینیمال ایجاد کنیم؟

وقتی صحبت از یک روتین آرایش مینیمال می‌شود، هیچ‌قانون سختگیرانه‌ای وجود ندارد. اگر واقعاً با آن لب قرمزی که قبلاً به آن اشاره کردیم، دوست دارید ظاهر شوید، می‌توانید به طور کامل از پیشنهادات آرایشی حداقلی صورت و چشم ما پیروی کنید در حالی که در مورد رنگ لبِ خود، کمی منحرف شوید. این، قابل انعطاف است. البته، شما کاملاً می‌توانید همه‌جا مینیمال شوید و یک آرایش کاملاً مینیمال را برای خود داشته باشید. در این صورت، به سادگی تمام توصیه‌های بالا را ترکیب کرده و این مراحل ساده را دنبال کنید.

مرحله 1. ابتدا، با یک آبرسان شروع کنید، مطمئن شوید که آن را مالش دهید تا قبل از رفتن به مرحله بعدی کاملاً جذب شود.

مرحله 2. در صورت تمایل، می‌توانید مرطوب کنندۀ رنگی را برای ظاهری براق اما کم‌رنگِ صورتخود استفاده کنید. با انگشتان خود ترکیب کنید تا ظاهری طبیعی داشته باشید.

مرحله 3. سپس، با سایه‌های قهوه‌ای، یک ظاهر چشم ظریف ایجاد کنید. هنگام استفاده از ریمل، باید آن را یک تا دو لایه نگه دارید تا به‌طور طبیعی بلند تر به‌نظر برسند.

مرحله 4. رژ لب طبیعی خود را بزنید و آمادۀ حرکت شوید. برای ظاهری طبیعی، به وسط لب‌ها بمالید و با انگشتان خود، آن را روی لب‌هایتان مخلوط کنید.

مرحله 5. آرایش صورت خود را با یک اسپری سفت کننده سریع به‌پایان برسانید، تا ظاهر شما در تمام طول روز ماندگار شود.

در نهایت…

اگر اهل راحتی و سادگی و در عین‌حال، زیبایی هستید، آرایش مینیمال، اولین انتخاب شما برای حاضر شدن برای هر نوع بیرون رفتنی هست. چه بخواهید به بیرون برای خرید بروید، چه به یک مهمانی دعوت باشید، اگر به مینیمالیست علاقه‌مند باشید، خود را با رنگ‌های بسیار روشن و جیغ، به نمایش نمی‌گذارید.

امیدواریم پیشنهادهای ما در این مقاله، به شما در ایجاد یک آرایش مینیمالی کمک کرده باشد. فقط همین را به شما بگوییم، که آسان بگیرید؛ شما همینطوری با چهرۀ اصلی خودتان هم زیبا هستید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *