از نمونه­‌های استایل پرطرفدار، استایل ویمسیکال است که ترکیبی از رنگ­‌ها و طرح‌­های متنوع مانند طرح گلدار و نقطه‌ای و همچنین راه راه است. در این سبک از رنگ­‌های تیره مانند رنگ مشکی یا قهوه‌­ای تیره استفاده نمی‌­شود و از پیراهن­‌های کوتاه، ماکسی­‌های بلند و ساحلی، پترن‌­های متنوع، کفش پاشنه بلند و… استفاده می‌­شود که هر یک دارای رنگ زیبا و متنوعی هستند.

در این مقاله از وبلاگ کیف شیک به شرح انواع ست‌­های مطابق استایل ویمسیکال و ویژگی‌­های آن و همچنین المان‌­های مورد استفاده مانند اکسسوری، نوع کفش و انواع کیف در آن­ها پرداخته شده است.

استایل ویمسیکال چیست؟

استایل ویمسیکال ترکیبی از رنگ­های متنوع، پترن‌­ها و پارچه­‌ها در بافت‌­های مختلف و نیز هماهنگ کردن رنگ­ها در استایل است که معمولاً در گرانترین برندهای لباس دیده می‌شود. در این استایل اغلب از رنگ­‌های شاد نظیر صورتی، آبی، قرمز، سبز، زرد و… استفاده می­‌شود و کمتر از رنگ‌­های تیره مانند مشکی در طراحی لباس­‌های این سبک استفاده می‌­شود.

استایل ویمسیکال دارای لباس­‌هایی در طرح­‌های گل گلی، راه راه و توپ توپی است و اکسسوری‌­های رنگی و دست ساز به همراه کیف و کفش‌­هایی در رنگ­‌های متنوع در این استایل دیده می­‌شود که اغلب توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. رنگ روشن انتخاب شده در این سبک لباس پوشیدن طرفدارهای زیادی را به آن جلب کرده است و موجب افزایش جذابیت و تمایز این استایل در مقایسه با سایر استایل­‌ها شده است.

انتخاب تنوع رنگ و طراحی در استایل ویمسیکال هیچ مرز و نیز محدودیتی ندارد و طراحان با کمک گرفتن از قوه خیال خود طرح‌­های مختلفی از این استایل را خلق می­‌نمایند. در این سبک اغلب از دامن­‌های بلند و پیراهن‌­های کوتاه استفاده می‌­شود و در عین توجه فراوان به این استایل، می‌­توان به راحتی فوق العاده آن نیز اشاره نمود. محبوبیت این استایل در میان سلبریتی‌­ها افزایش یافته است و از این سبک بیشتر در فصل­‌های گرم و تابستانی استفاده می‌­شود.

افراد پر انرژی و شاد از طرفدا­رهای گسترده این استایل هستند که می­توانند به راحتی با انتخاب لباس‌­ها در رنگ‌­ها و طرح‌­های متنوع به همراه اکسسوری‌­های رنگی استایل خود را بچینند.

whimsical style

برخی از ویژگی‌ها و المان­‌های استایل ویمسیکال

 به طور معمول طراحان سبک مینیمال از طراحی­‌هایی در لباس‌­ها استفاده می­‌نمایند که به مرکز توجه تبدیل شود که نمونه­‌هایی از این استایل­‌های ویمسیکال و اجزای تشکیل دهنده آن به شرح زیر می‌­باشد:

  • استفاده از لباس‌­های کوتاه سرهمی: در این سبک از سرهمی‌­های کوتاه به همراه شلوارک و یا دامن استفاده می‌شود که بسیار مناسب برای فصل تابستان و بهار است. در این استایل می‌­توان از کیف­‌های دستی از جنس حصیر و نیز عینک آفتابی هماهنگ با رنگ البسه استفاده کرد. مقاله استایل ترند بهار 1401 راهنمای خوبی برای ساخت استایلی متفاوت در بهار است.
  • تهیه پیراهن­‌های بلند و طرح‌دار: پیراهن­‌های بلند در رنگ­‌های شاد و متنوع و طرح­‌های مختلف به خصوص در فصل تابستان بیشتر مورد توجه قرار می­‌گیرد و گاهی از رنگ‌­های خنثی مانند طوسی و سفید نیز در این استایل انتخاب می­شود.
  • البسه با پترن توپ توپی: در این سبک از لباس­‌های پترن با طرح‌­های نقطه‌ای یا توپ توپی با رنگ زمینه روشن و نقطه­‌های پر رنگ استفاده می‌­شود و در فصل تابستان بسیار کاربرد دارد.
  • ترکیب پترن رنگی با دامن­‌های بلند: از دیگر نمونه­‌های استایل ویمسیکال استفاده از دامن­‌های بلند رنگی از پترن‌های رنگارنگ و زیبا است که امروزه از این دامن‌­ها در زیر مانتوهای رنگ روشن مانند سفید استفاده می‌­شود.
  • استفاده از پارچه‌­های جین در این استایل: از پارچه جین در تهیه کت­‌های کوتاه یا نیم‌تنه، شلوارهای جین با طرح­‌های رنگی، دامن­‌های جین استفاده می‌­شود که پارچه جین مورد استفاده در آن‌ها اغلب دارای رنگ آبی یخی و روشن هستند. از استایل جین ویمسیکال در فصل تابستان بسیار مورد استفاده قرار می­‌گیرد که از ست­‌های اصلی آن پیراهن بلند به همراه کت جین روشن است.
  • استفاده از کفش پاشنه بلند: در سبک ویمسیکال پاشنه بلند در رنگ­‌های شاد بسیار دیده می‌­شود اما منطق این است که برای ست کردن پاشنه بلند با سایر لباس‌­ها بهتر است که آن را در رنگ‌­های سفید، نقره‌ای، کرمی، طوسی و… تهیه کرد. برخی از کفش‌­های پاشنه بلند به همراه پالتو و کت­‌های کوتاه و همچنین کیف مجلسی فانتزی در فصل زمستان استفاده می‌­نمایند.
  • استفاده از کت­‌های بلند رنگی: پالتوها و کت‌­های بلند رنگی با دوخت زیبا و ساده در این استایل مورد توجه قرار می­‌گیرد که با بوت یا کفش­‌های پاشنه بلند رنگی و شلوا­رهای اسکینی ست می‌­شود.
  • ترکیب رنگ و پترن­‌های متنوع: از رنگ‌­های شاد و متنوع و نیز پترن­‌های رنگی در طرح‌­های پلنگی، نقطه‌ای و… در این استایل زیاد مورد استفاده قرار می‌­گیرد که باید در هنگام ترکیب رنگ به رعایت هارمونی رنگ‌­ها توجه نمود.
  • ماکسی­‌های ساحلی: ماکسی‌­های ساحلی گلدار در رنگ­‌ها و طرح­‌های متنوع و مخصوص فصل­‌های گرم و تابستانی در این سبک بسیار پر توجه است. می‌توان کیف­‌های ساحلی و نیز صندل­‌های حصیری رنگی را با ماکسی‌­های این استایل ست نمود.
  • پترن فلورال و رنگین کمانی: در پترن فلورال به طور معمول از گل­‌های رنگی و بزرگ در طراحی لباس‌­ها استفاده می‌شود و گاهی دارای پرینت­‌های برجسته رنگی بر روی البسه، کفش، کیف و اکسسوری­‌ها می‌­باشند. پترن رنگین کمانی نیز از رنگ­‌های شاد و الگوی پرطرفدار رنگین کمان در یک ردیف ایجاد شده است که استایلیست‌­ها از طرفداران این استایل هستند.
  • لباس­‌های مجلسی این سبک: در تهیه لباس­‌های مجلسی سبک ویمسیکال اغلب از پارچه­‌هایی با رنگ­‌های صورتی کم رنگ، بژ و نیز سایر رنگ­‌های روشن استفاده می­‌شود و بر روی آن‌ها طرح‌­هایی از پرینت گل به کار رفته است.

در نهایت…

استایل ویمسیکال با توجه به مطالب خوانده شده دارای رنگ­‌های متنوع و پترن­‌های دخترانه با طرح‌های گلدار و زیبا هستند که طرفداران زیادی را به خود جلب نموده است. این سبک علاوه بر زیبایی بسیار راحت است و در فصل تابستان از ماکسی‌­های بلند و طرح‌دار این استایل بسیار مورد استفاده قرار می­‌گیرد.

اکسسوری مورد استفاده در این سبک اغلب دست ساز و رنگی‌اند و از کیف و کفش­‌های رنگارنگ در این سبک بسیار استفاده می‌­شود. در این استایل طرح روی اغلب البسه به وسیله پرینت ایجاد شده که برخی از آن­ها­ برجسته بوده و موجب افزایش زیبایی و جلب توج در آن می‌­شود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *